Helgen

 
Det finns inte så mycket kul att berätta om veckan då jag varit hemma sjuk hela tiden, så inlägget får handla om helgen istället.
Fredagen började chill hemma bara men vid 16-tiden var det dags att packa in oss i bilen och rulla mot Åtvidaberg och bortamatch. Efter vad som kändes som världens längsta biltur ut bland okända åkrar kom vi äntligen fram till lilla Åtvidaberg och den ännu midre arenan, Kopparvallen. Kopparvallen var en väldigt liten och mysig arena, där det kändes som att majoriteten var grönvita och det var Bajens sånger som ekade.
Efter en 3-0 vinst kändes det inte lika jobbigt att åka hem, och jag använde tiden till att både byta om och sminka mig. (Kan berätta att sminka sig i en bil inte är det lättaste när det är kolsvart ute, men men lyckades lösa det ganska bra. Tips: lägg aldrig eyeliner i en rullande bil.) För efter det lilla äventyret till Åtvid bar det direkt av till stan för att möta upp Bex (som äntligen kommit hem på besök) och sedan dra till det nyöppnade WKND för att träffa resten av tjejerna. WKND har tagit över delar av Sommars gamla lokaler och känns väldigt lik Sommar i största allmänhet med majoriteten nyblivna 18-åringar. Men fick hänga med mina tjejer som jag inte sett på hur länge som helst så det var okej ändå.
Efter fredagens utgång blev det en ganska lång, behövlig sovmorgon på lördagen. Efter en tripp förbi Systemet bar det av till Bex för middag och mys med min saknade vän som bjöd på tacos! (Att träffa Bex OCH äta tacos, kan det bli bättre???) Tora kom över och sedan fick vi även sällskap av Freddie och Gabbi innan det var dags för utgång. Denna kväll fick det bli en favorit i repris; Amba. Tänker inte gå in ytterligare på själva utgången, men oj vad skönt det va att komma hem till min säng när kvällen var över (och morgonen hade börjat haha)!
Söndagen blev något lugnare men absolut inte händelselös. Den började med en jakt på blommor, för att sedan ta sig vidare till Segeltorphallen där lillebror spelade hockeymatch. Efter tre långa perioder, och ytterligare ett avbrott, blåstes matchen av med vinst 5-4. Då var det dags att ta bilen och åka till farmor som hade födelsedagsmiddag. Som vanligt bjöds det på hur mycket som helst och man var ju inte hungrig när det var dags att åka hem och sussa.
Helt sjukt att man bara har två helger kvar i Sverige! Båda ser rätt så lovande ut så vi får se vad dom har att erbjuda.
Pussen!
 
**** Hanna **** 
 
Du kanske inte minns, men vi glömmer aldrig, tack Erik!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: