Dallas & IKEA

Förrförra helgen åkte jag, Becky (värdmamma) och Gracie (värdsyster) till Dallas då Gracie hade en fotbollsturnering där. Värdet var helt underbart, nästan 20° i januari! Vi bodde på A Loft, ett collt modernt hotell hyfsat nära fotbolls komplexet som självklart var enormt, eftersom vi inte bara var i USA utan i Texas där allt är större! Turneringen gick ganska bra och det var kull att spendera tid med bara två av dem. Vi träffade dessutom kusin Brooke (som bara blir mer och mer gravid) och hennes man Shane, som bor där nere, och aunt Sherri som var där och hälsade på.
Men min favoritdel av resan var nog ändå IKEA. Vi hade nämligen tid över mellan matcherna och bodde nära IKEA så vi passade på att gå dit. Jag var väll den som uppskattade det mest! Det gav mig verkligen en känsla av Sverige! Vi började med att äta köttbullar i restaurangen och sen gick vi bara runt och kollade på allt. Och det ser exakt ut som alla svenska IKEA! Vi hittade till och med bokhyllan Billy som självklart var fylld med svenska böcker! Alla produkter har samma namn som i Sverige, även de med Å, Ä & Ö! När vi var klara gick vi förbi food marketen, som precis som i Sverige ligger utanför kassorna vid 5krs korven haha! Så då köpte vi choklad och kakor (typ ballerina och Singoalla), men även pepparkaksdeg och prinsessbakelser. Gissa om jag var lycklig?!
Dagen efter passade vi även på att gå till H&M, som inte heller finns i Oklahoma. Så det blev som en liten Sverige resa för mig.
Har verkligen insett att det inte är förrens man är borta som man förstår hur mycket alla små saker betyder!
 
Så när jag kommer hem ska jag gå på IKEA och bara njuta haha!
 
Kram på er ❤




 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: