First ASSEMBLY!!

 

 

Den här veckan har bara varit tre dagar lång, wohoo, då vi var lediga måndag - tisdag pga Labor Day. Labor Day Weekend spenderades i Dallas, Texas med min värdmamma och mina värdsystrar på fotbollsturnering. Det var VARMT! Över 40 grader hela tiden, så jag trodde att jag skulle smälta! Men i alla fall, min äldre värdsyster Gracies lag lyckades ta sig hela vägen till Final där de förlorade mot Texas bästa lag, så för dem var det en väldigt lyckad helg!

Så skolan startade denna vecka i onsdags (igår), och det var också början på THUD-week. THUD-week står för The Huskies Uttely Dominate, och är en dress up week, avslutad med en assembly vi har veckan då vi ska möta Memorial High School i football (som är våra rivaler och som ett derby), vilket också råkar vara säsongspremiären för Football season! Så sjukt taggad!! Så igår onsdag var det Business on top - Party on botten, vilket tolkas precis som det låter. Dock gick fpl ut hela vägen med Party on bottom vilket ledde till både pyjamas och badbyxor. Men men det var väldigt kul, och det var sjukt många som klädde ut sig. Det här är något som aldrig skulle funka i Sverige för där är alla för blyga. Det var inte bara dress up day, utan även Picture day, dvs bilderna till yearbook togs så vi blev släppta från vår 6th hour för att gå till the auditorium och ta bilderna. Det gick väldigt snabbt och smidigt men jag tror tyvärr inte att bilden blev bra. Nåväl vad gör det, bilden ska ju bara finnas i en bok som 2400 elever ska se... (!!!!)

Idag var det Memorial Nerd day, vilket betyder att man ska se ut som en nörd som går på Memorial. Så folk kom i Memorial kläder eller deras färger vilket är burgundi, typ mörkröd/vinröd. Och idag var det ännu fler som klädde ut sig vilket var jättekul och folk såg verkligen ut som nördar. Det var kul att se hur många som gick all in och vekligen satsade på att se ut som en Memorial Nerd! (Don't worry, Memorial har en liknande dag fast för North fast jag tror att deras tema är typ country club eller så då North är den "snobbigare" skolan, så det är inte bara vi som mobbas haha)

eftersom det var assmebly så var alla lektioner kortare så att vi skulle hinna med den innan dagen var slut. Oj vad jag älskade assemblyn, och school spiriten som den ger. Den hölls i the Siberian Gym, vilket är det stora gymmet där alla basket och volleyball matcher är. Alla seniors fick kronor när vi kom in då vi är "royalties of the school". Vi fick också sitta på själva golvet medan juniors, sophmores and freshmen fick sitta på läktarna. Vad som hände under assemblyn var att alla fall sports blev presenterade (volleyball, cross country and football) och varje lag fick göra sin egna lilla tävling. Sen är det tävlingar mellan klasserna om vilka som låter mest osv. Cheer och Pom körde sina upvisningar och rektorn drog igång några ramsor, vilket blev väldigt mäktigt när alla juniors skrek EDMOND, alla freshmen och sophmore NORTH och till sist alla seniors med HUSKIES! (Plus vi fick glass och bara det är ju en stor bonus!)

Jag hade i alla fall jättekul och det var en häftig upplevelse även om den kanske inte låter så speciell. och jag blev sjukt taggad inför morgondagens match!! Min första football game ever, så det ska bli jättekul!!!

 

Hoppas ni har det bra där hemma!

Puss

 

Football Team blir presenterade 

 

Volleyball match mellan varsity volleyball laget och några av football players. Ni kan ju gissa vilka som vann...

 

THUD WEEK

Jag och Carrie som Memorial nerds.

 

Jag och min kompis Alix i våra senior Crowns och nerd clothes efter assemblyn.

 

GO HUSKIES!!!!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: