American Christmas ❤️

 
Helt sjukt att det redan är jul, och att julen redan är över! Vi plockade till och med bort alla våra julprydnader idag! Det är bara granen kvar och den packas nog ihop imorrn eller övermorgon (eftersom det är Jaxons födelsedag imorgon), vilket är lite tråkigt. Jag som älskar att sitta vid granen och mysa!
Det var väldigt annorlunda att fira jul här, men det var en bra upplevelse och kul att se hur amerikanarna gör det!
Vi firade jul först med Beckys (min värdmammas) familj på julafton hemma hos oss och då firade vi med turkey, stuffing, mashed potatoes, pecan pie, pumpkin pie etc, de typical american stuff. Det var jättemysigt, och jag älskar Beckys familj, dom har verkligen varit supervälkomnande och tagit in mig med öppen famn (är det ens en grej idk?). (Det är Becky's föräldrar som har den stora farmen.) 
Fick massa fina grejer av dom; ett smyckesskrin som Papa Ben gjort, lotion som grandma Betty gjort (som är väldigt mjuk och härlig), Starbucks gift card av kusin Brooke och hennes man Shane (hur bra känner dom mig lixom haha) och äkta pärlörhängen och armband av uncle CB, aunt Sherri, kusin Lyndsey och Ryan, hennes man sen i lördags! (Ska försöka skriva ett inlägg om deras bröllop också.)
När alla dom hade åkt hem var det dags att göra taffy (julgodis) och sugar cookies for Santa. Så vi bara fortsatte och fortsatte att baka. Så innan det var dags att sova ställde vi fram cookies and milk for Santa och stödde ut reindeer food i trädgården så att dom skulle hitta hit.
 
Juldagen blev jag väckt strax innan 9 av väldigt två very excited sisters. Det var ju nämligen dags att öppna paket, vilket man gör på morgonen den 25e i USA. Mina värdsyskon hade redan sorterat ut allas paket i högar där man satt och sen började paketöppningen. Först öppnade alla sin julstrumpa som Santa fyllt med små paket. Jag hittade bl. a. nagellack, body lotion, ett kort spel och choklad i min. Sen var det dags för resten av paketen och då öppnade en i taget, började med den yngsta, och alla öppnade ett paket i taget och så gick vi runt runt tills alla hade öppnat allt. Åter igen fick jag massa fina saker och jag kände mig nästan lite bortskämd pga allt jag fick! Av Becky och Grant fick jag ett par Uggs, en Oklahoma tröja, två supercoola armband, ett gult som va gjort av en license plate där det stod Oklahoma och ett läderarmband med en stor berlock typ där det stod Once a Husky Always a Husky (ville nästan gråta så omtänksamt), två present kort, en amerikansk flagga att hänga i julgranen och en riktig Nötknäpparen (som minne för att vi gick och såg balletten). Av Santa fick jag en Elf on the Shelf, så att jag kan föra med mig den traditionen hem! Av Gracie och Ava fick jag massa Victoria's Secret body lotion, spray and shower gel och trosor.
Efter allt paketöppnande var det dags att börja förbereda för nästa julfirande eftersom Grants familj skulle komma över. Vi gjorde bl. a. glögg av glöggkryddorna mormor skickat och cupcakes med formarna jag fick av Ashley och fam Clinton. Sen kom Grants familj över och då hade vi nästa julmiddag, denna gång med steak, pilgrimsmusslor, crableg och massa annat fancy! Verkligen jättegott! Vart så mätt att jag inte ens orkade äta efterrätt! Vi gjorde samma sak med paket öppningen denna gång, yngst först och alla öppnade ett paket i taget. Fick bl.a. min första Oklahoma Thunder tröja! Det var bara barnen som hade paketöppning för de vuxna hade nån sort Dirty santa variant. När alla åkt hemma spelade jag Just Dance på Wii med Gracie och Ava vilket var riktigt kul faktiskt!
 
Det var ju helt klart en annorlunda jul, och jag fick aldrig riktigt den där julkänslan ni vet, kanske berodde det på att jag inte hade familj och vänner i närheten, eller på att det var some what varmt (var ute idag i långärmad och shorts och det var knappt kallt?!?) eller på att jag fortfarande inte ätit några pepparkakor! Hur so helt är jag glad att jag fick uppleva jul på det här sättet, det var intressant och lärorikt att få se högtiden på ett annat sätt. Det gav mig nya traditioner att ta med mig hem och fick mig att uppskatta andra svenska traditioner mer.
 
Hoppas att alla ni där hemma har haft en underbar jul, och har ett fortsatt härligt jullov!
 
Puss på er! ❤
 
Vår fina julgran på Julafton.
 
Glada värd systrar på Julafton.
 
Vad visade sig vara pärlörhängen, pärlarmband och Starbucks presentkort.
 
Cookie baking and candy making sent på Julaftonskvällen.
 
Cookies, milk and a letter for Santa.
 
Vad Tomten hade lagt i min julstrumpa (som min värd mormor sytt).
 
Tomten lämnade även varsitt paket till alla barn!


Cupcakes med cupcakes setet från the Clinton family.


Oklahoma armband gjort av en gammal license plate!


"Once a husly always a husky" Edmond North ❤
 
Julklapp från min kompis Alix.
 
Mina fina julklappar!
 
Så här kan man ju också äta julmiddag!
 
Kusinerna (på Grant's sida) dansar till nya Just Dance.
 
 
🎄🎁🎄🎁🎄


Kommentarer
Postat av: Johanna Lindholm Eriksson

Vilka härliga firanden!! Och så många presenter! Här saknar vi snö för den "riktiga" julkänslan. Granen får stå ett tag till. Ska bli spännande att höra om Elf on a Shelf!😃
KRAMAR från oss!

2013-12-29 @ 15:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: