Basketball manager

Sen förra måndagen har jag haft en 7th hour, nämligen basketball!! Haha nej jag har inte börjat spela basket (lol så atletisk är jag inte). Nej jag har blivit manager för Girls basketball team! Och vad betyder det tänker ni säkert. Som manager så hjälper man coacherna, keeping stats, filmar alla matcher, hänger in rätt match-ställ i spelarnas skåp, tvättar kläderna efter varje match, sköter klockan under träningar etc. Det kanske inte låter så kul, men det är det. Visst att tvätta osv i sig kanske inte är det roligaste, men man får åka på alla matcher, ta school buses till bortamatcher, och framför allt så har jag lärt känna massa nya roliga tjejer. Dock tar det upp massa tid! Eftersom det är basket säsong just nu så har vi träning varje dag efter skolan till klockan 5! Och när det är game-day är vi i skolan till typ 8! Och oftast stannar vi och kollar på killarnas match, som alltid spelar efter oss. (Först spelar JV Girls, sen JV Boys, sen Varsity Girls och sist Varsity Boys). Har redan hunnit med en hemma match, en borta match och en turnering! Imorrn har vi nästa match och möter då PCO, en annan stor skola (som vi vann stort över i football, hoppas basket vinner också!). SÅ imorrn kommer jag vara i skolan från 7:30 till typ 9 på kvällen! Snacka om school spirit!
Annars är allt bra här borta på andra sidan havet. Började en ny class den här terminen, bytte ut pottery (som bara va en semester course) mot Food Prep and Nutrition, som jag tror kommer passa mig utmärkt!
Annars händer det inte så mycket nytt. Träffade min coordinator idag tillsammans med de andra två tjejerna (en svensk och en norsk) som hon har hand om. Så vi åkte och köpte milkshakes och bara satt och pratade om hur allt var och så.
Hoppas allt är bra med er där hemma!
Pussen ❤
 
Chickasha Annual Basketball Tournament


Husky student section förra veckan


Tisdagens match i Yukons stora nybyggda gym
 
Filmar uppe från läktaren i Yukon


Kommentarer
Postat av: Anonym

Här kommer en Bamsekram från Ekerö från Sebban och mig och en Bamsekram från Kiruna där Jeppe spelar Hockey och Rickard är där och hälsar på!!
Vi saknar dig!!!
Kramar från familjen Lind
Nettan

Svar: Ååh stora kramar till er med! Hoppas allt är bra med er! ❤
Hanna Eriksson

2014-02-01 @ 19:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: