USAAAAAAAAAAAAA

Wait whuuuuuut?
JAG ÄR I USAAAAA!!!!!!!! SHIT DET HÄR ÖR HELT SJUKT!
I 8 år har jag väntat och nu sitter jag här på ett hotellrum i New York och har precis lyckats få tag på internet! Har rest sen 12 igår och nu är klockan snart 5:30am svensk tid (men bara 11:30pm amerikansk tid) så jag har rest i typ 17 timmar! Resan gick dock förvånansvärt snabbt och bra för att vara mig, blev bara stoppad vid en säkerhetskontroll (i UK) och det var pga smycken jag hade på mig som pep. Hade sällskap med två andra bortbytingar från Arlanda och sen mötte vi upp de andra bortbytingarna från Norge, Danmark och Finland på Heathrow och flög tillsammans till JFK New York.
FÖrst trodde vi att vi skulle flyga jumbo pga pappa som sa det men icke sa nicke. Så då trodde vi att det inte skulle finnas tv i sätet men det fanns det!! (halleluja moment). Detta underlättade ju något enormt och gjorde den 8 timmars flygresan lite kortare. Började med att kolla på The Bling Ring, en film med Emma Watson som inte alls var speciellt bra. Efter det kom maten, som däremot var förvånansvärt bra, bestående av kyckling och risotto. Efter det valde jag att titta på The Brit Awards 2013 som jag missat (jaa ni förstår ju hur mycket det fanns att välja på om man kunde titta på Brits, det var helt sjukt allt fanns, spel, musik, film, serier osv).Det var supermys, alla gosingar som var med och delade ut pris/fick pris/uppträdde osv. Efter det var jag så inne i det modeet att jag valde att titta på Up All Night (som självklart också fanns eftersom vi flög med British Airways). Men sen tog även den slut och jag började ju bli lite trött med tanke på at klockan i mitt huvud var 2am. Men jag kunde ju inte sova så jag valde at lyssna på Take Me Home istället (no judging okay, I was sentimental). Sen landde vi tillslut och fick gå igenom nån sorts kontroll innan vi kunde hämta våra väskor och gå ut från terminalen.
Bussen från flygplatsen var dock lite för liten för oss 23 studenter plus ledare (som mötte oss på flygplatsen) vilket gjorde att jag fick sitta på golvet. Oh well det var inte direkt en lång rea så det gjorde inget. Bussen såg typ ungefär ut som en gul skolbuss förutom att den varken var gul eller körde till skolan.
Framme vid hotellet hände det inte så mycket mer än att vi fick reda på att vi ska åka från hotellet 7:45am imorrn (woop woop) och vi fick våra rum. Så nu sitter jag på mitt rum, som jag delar med två norskor, och skriver detta lilla inlägg. Kan tyvärr inte ladda upp några bilder då min nya dator (tack igen mami & papi) påstår att min telefon inte har några bilder... Vilket den obviously har, över 2000 för att vara me exakt, men för tillfället funkar inte det.
Imorrn blir det sightseeing så nu borde jag sova.
 
PUUUUUSSSSSSSS PÅ ER ALLA!!


Kommentarer
Postat av: saga

Rolig att höra att resan gick bra och att du har kommit fram! :) Hoppas att du får ett grymt år där borta <3

Svar: Taaaack vännen!!! :D <3
Hanna Eriksson

2013-08-13 @ 12:02:43
URL: http://sagaah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: