Uppdatering

Okej så jag lovade Jennifer att skriva ett inlägg, så det här är till dig! :)
 
Vet inte riktigt vad jag ska säga, allt är toppenbra och jag börjar komma in i vardagen.
Skolan börjar 7:40 varje morgon vilket känns extremt jättetidigt, men jag kom fram till att jag ändå åker till skolan senare än vad jag skulle ha gjort hemma så jag antar att det är lite okej i alla fall.
Jag åker bil till skolan varje dag, med min ena värdsyster och andra neighbourhoods (de jag berättat om) som går i min eller Gracie, min värdsysters skola. De är tre mammor som cirkulerar och tar en vecka var och skjutsar alla oss middle och high schoolers.
Jag börjar komma in rätt bra i skolrytmen också, trots att det är lite stressigt att hinna mellan lektionerna när man bara har 5 min emellan och har lektioner på helt olika sidor av skolan.
Jag har faktiskt, mot allas förmodan, hittat några vänner som jag ätit lunch med, och några andra som jag har lektioner med så det känns bra.
 
I helgen var vi i Dallas, Texas, då Jaxon spelade fotboll där.och där var det varmt!!! 9:00 var det 40 grader ute och vispenderade dagen på en fotbollsplan!!! (eller well förmiddagen för på eftermiddagen var jag, Gracie och Ava vid poolen, helt ok asså). På kvällen gick vi och såg en MSL game between FC Dallas och San José Earthquakes som slutade 2-2 efter tre röda kort. Galet var det! Matchen var typ som hemma, förutom att det saknades klack och ramsor osv (visst det fanns en liten på kortsidan men den hjälpte inte så mycket). Tacka vet jag när Bajen spelar på Söderstadion (RIP) det är grejer det!! Men fotboll är ju inte lika stort här som i Sverige så det är väll egentligen inte så konstigt.
 
Även denna kväll spenderades på fotbollsplanen, då Ava hade en vänskapsmatch mot OKC f-04 (Ava spelar i OKC f-05), som dom tyvärr förlorade med 3-1. Men nya tag i helgen då vi ska till Texas igen för matcher för alla tre värdsyskon. Hoppas jag inte smälter...
 
Puss & kram
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: